Jeg anbefaler videosupervision (også kaldet live-supervision, hvilket i dag er et krav til opnåelse af specialistgrad), da dette er den mest virksomme metode til at kunne få fat i de processer, der udspilles i det terapeutiske rum, og som ikke kan gengives uden at se klienten, da det ofte er nonverbale udtryk, som viser, hvor 'klienten er', og derfor vil være guide for næste intervention.
Der lægges vægt på et venligt ikkedømmende rum til udforskning af det terapeutiske rum supervisand og dennes klient imellem. Det kan kræve meget overvindelse at vise sit arbejde i supervisionssammenhæng. Dette tages der hånd om i hhv. den individuelle supervision og gruppesupervision. Det er ikke målet at kigge efter fejl, men at øge mestring og have fokus på, hvad der kan stå i vejen for nærvær supervisand og klient imellem, samt hvilke teknikker, der eventuelt skal indarbejdes. Desuden kigger vi sammen på den intrapsykiske assessment af klienten ud fra den ISTDP terapeutiske metode.
Ring og hør nærmere om form, etik og regler ved videosupervision.
Metoden tager udgangspunkt i de intrapsykiske problemstillinger i hhv. supervisand og klient. Supervisanden får dermed også indblik i egne mønstre, hvilket er en stor hjælp i arbejdet med andre menneskers problemstillinger.